Przerejestrowanie auta

Co powinien wiedziec Polak posiadajacy auto w Wielkiej Brytanii???
Podziel sie swoimi doswiadczeniami...
Dragon82PL
PostyCOLON 53
Dołączył(a)COLON 7 kwi 2007, o 17:02

Przerejestrowanie auta

Postprzez Dragon82PL » 3 maja 2007, o 18:36

Moze ktos wie jak wyglada pracedura przerejestrowanie auta z polskich blach na angielskie( bije tu do KUKU) bo widze ze sie osoba zna na przepisach. Mr. Green

Avatar użytkownika
kuku
Site Admin
PostyCOLON 146
Dołączył(a)COLON 20 mar 2007, o 23:04
Gadu-GaduCOLON 0
LokalizacjaCOLON Brighton&Hove
CONTACTCOLON

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez kuku » 3 maja 2007, o 18:58

tutaj masz info na ten temat jak nie bedziesz rozumial co i jak to napisz to ci to spolszcze Smile
www.direct.gov.uk

Dragon82PL
PostyCOLON 53
Dołączył(a)COLON 7 kwi 2007, o 17:02

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez Dragon82PL » 4 maja 2007, o 20:40

Dzieki KUKU ale ja nie byc PIETASZEK i Angielski rozumiec Wink

Avatar użytkownika
kuku
Site Admin
PostyCOLON 146
Dołączył(a)COLON 20 mar 2007, o 23:04
Gadu-GaduCOLON 0
LokalizacjaCOLON Brighton&Hove
CONTACTCOLON

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez kuku » 4 maja 2007, o 21:08

spoko Wink wiesz wiele polakow nie rozumie dlatego wolalem sie zapytac Very Happy

Avatar użytkownika
err
PostyCOLON 43
Dołączył(a)COLON 14 paź 2007, o 23:38
Gadu-GaduCOLON 0

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez err » 14 paź 2007, o 23:56

Witam.
Niedawno interesowalem sie tym tematem i wiem, ze legalnie na polskich blachach mozna tu jezdzic przez 6 miesiecy.
Kiedy chcialem wykupic resident permit (do parkowania), nie wydano mi go na cale 12 miesiecy, tylko na 3 i powiedziano moge je pozniej przedluzyc na kolejne 3, a potem autko trzeba przerejestrowac. Czytalem tez artykul, wedlug ktorego policja zaczyna juz sprawdzac samochody na polskich numerach. Jezeli termin 6 m-cy zostanie przekroczyny, daja podobno 2 tygodnie na przerejestrowanie lub usuniecie auta z kraju. Jesli tego sie nie zrobi, odholowuja je na parking (za ktory kaza potem placic) i daja chyba kolejne 2 tygodnie na to samo i odbior. W przypaku nie spelnienia tego warunku - autko do kasacji.
A teraz realia - po 2 miesiacach przyszedl formularz dotyczacy przedluzenia resident permit - nikt juz nie pamietal, ze nie moglem wykupic 12-miesiecznego:)
Po drugie - w brighton jest tak malo aut na polskich numerach, ze nie obawialbym sie kontroli policyjnych.
A jesli ktos chcialby rejestrowac samochod na wyspach - polecam male w miare nowe auto - bedzie taniej (choc i tak kilka razy drozej niz w Polsce).

mARTin
PostyCOLON 1
Dołączył(a)COLON 28 cze 2007, o 00:16
Gadu-GaduCOLON 1578261

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez mARTin » 24 lut 2008, o 16:23

Witam.
Zna ktoś może jakieś newsy na ten temat??
Coś się zmieniło?
W jaki sposób auto jest sprawdzane, tzn .jak sprawdzają jak długo jest w UK?
Pozdr
M

Bartek
PostyCOLON 38
Dołączył(a)COLON 22 lip 2007, o 21:07
Gadu-GaduCOLON 0
LokalizacjaCOLON Brighton
CONTACTCOLON

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez Bartek » 8 kwi 2008, o 10:24

Jeźdżą vany DVLA, które automatycznie (mają zainstalowane kamery) wyłapują auta mające nieopłacony TAX. Nie widziałem jeszcze aby zajmowali się samochodami zagranicznymi. Niemniej jednak, jak Cię już namierzą, przyklejają ostrzeżenie (żółta naklejka). Teraz masz 6 m-cy spokoju. Później ... złapią Cię lub nie :)
I teraz nie do końca jestem przekonany czy trzeba auto przerejestrowywać na UK czy wystarczy dokupić jedynie TAX Disc?

PePeK
PostyCOLON 3
Dołączył(a)COLON 30 wrz 2008, o 23:01
Gadu-GaduCOLON 0

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez PePeK » 30 wrz 2008, o 23:34

Ja przyjechalem do Brighton w lutym samochod powinien byc do sierpnia jednak mam w planach wywiezc go w listopadzie(wczesniej nie oplacalne) zastanawiam sie czy beda jakies problemy przy wyjezdzie z UK. Dopadl mnie VAN DVLA ale nie dostalem zadnej nalepki tylko bilecik z informacja ze samochod moze byc w UK bez dodatkowych oplat 6 m-cy i powinien posiadac nalepki na lampach z przodu,apteczke,kamizelke,trojkat,gasnice oraz powinienem posiadac dowod kiedy pojazd wjechal na teren UK. Spelnilem wszystko procz dowodu poniewaz zostal zniszczony przez wode. Zostalem zatrzymany przez Policje 2-3 tyg temu za predkosc na Seafroncie jednak sprawdzili jedynie moje prawojazdy i kazali uwazac na predkosc nic na temat samochodu.Jesli ktos cos wie jak to wyglada przy wyjezdzie prosilbym o info - z gory dzieki.
Pozdrawiam

Avatar użytkownika
err
PostyCOLON 43
Dołączył(a)COLON 14 paź 2007, o 23:38
Gadu-GaduCOLON 0

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez err » 1 paź 2008, o 14:10

Nie stresuj sie niczym.
Ja przekraczalem granice w obie strony samochodem na polskich blachach nawet po 2 latach pobytu w UK i nie bylo zadnych problemow.

PePeK
PostyCOLON 3
Dołączył(a)COLON 30 wrz 2008, o 23:01
Gadu-GaduCOLON 0

Re: Przerejestrowanie auta

Postprzez PePeK » 1 paź 2008, o 23:03

Dzieki za info dam znac w Listopadzie jak poszlo :)


Powrót do

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: 1 i 0 gości